сряда, 1 август 2018 г.

"Йоан Кръстител воден от Светият Дух"


Евангелие от Йоан

(1 : 19 – 28)

„И това е свидетелството, което Йоан даде, когато юдеите пратиха до него свещеници и левити от Йерусалим да го попитат: Ти кой си?
Той изповяда и не отрече, а изповяда: Не съм аз Христос. И го попитаха: Тогава кой си ти? Илия ли си? Той каза: Не съм. Пророкът ли си? И отговори: Не съм. Тогава му казаха: Кой си, за да дадем отговор на онези, които са ни пратили. Какво казваш за себе си?
Той каза: Аз съм „глас на един, който вика в пустинята: Прав направете пътя за Господа“. Както каза пророк Исая.
А изпратените бяха от фарисеите. И го попитаха: А защо кръщаваш, ако не си Христос, нито Илия, нито Пророкът? Йоан им отговори: Аз кръщавам с вода. Но сред вас стои Един, Когото вие не познавате. Този, Който идва след мене, Който беше преди мене, на Когото аз не съм достоен да развържа ремъка на сандалите Му. Това стана във Витания отвъд Йордан, където Йоан кръщаваше.“
В този кратък откъс от евангелието на Йоан, апостола под действието на Святият Дух е записал свидетелството на Йоан Кръстител за Господ Исус. В своето служение, Йоан Кръстител е кръщавал народа с вода за покаяние на греховете им. Йоан е поучавал народа да се обърне от нечестивите и извратени пътища в които ходели без Бога на Израел и да очакват Спасителя. Призовавал ги е да оставят живота без Бог, да се кръстят от него във вода и Бог ще им простил греховете.

С изпращането на Йоан Кръстител да проповядва и да кръщава всеки повярвал на думите му, Бог подготвял пътя за Своят Син, Исус. Бог желаел смирени хора в присъствието на Синът Му Христос. Това което Бог правел чрез Йоан Кръстител било краят на Закона и преминаването към благодатта и истината в Исус Христос. Бог казал, „Край на човешките опити да се оправдаят чрез дела изисквани от Закона на Моисей. Време е да изпратя Моето вечно разрешение за грехът на човечеството.“ Скъпи приятели, Господ Исус каза, че Законът и пророците бях до Йоан Кръстител, след това се проповядва БЛАГАТА ВЕСТ, тоест БЛАГОДАТТА И ИСТИНАТА В ХРИСТОС, Божият Син. Делото на Йоан Кръстител било да насочи хората към Христос, Спасителят на света, „глас на един, който вика в пустинята: Прав направете пътя за Господа“. Хора! Господ Бог минавал по улиците на Израел...

Когато попитали Йоан Кръстител, защо кръщава щом той не бил нито Христос, нито Илия, нито Пророкът, за когото бил говорел Моисей в Писанията, той им отговорил, че кръщава с вода, но не това е било важното, за което трябвало да го питат. Йоан Кръстител директно започва да им говори за Христос, Господа. И съм убеден скъпи приятели, че проповядването на Йоан Кръстител е било ориентирано с център Христос, както казва и в горният пасаж, „... сред вас стои Един, Когото вие не познавате. Този, Който идва след мене, Който беше преди мене, на Когото аз не съм достоен да развържа ремъка на сандалите Му...“ Кръстителя ясно отговаря, че нито фарисеите, нито свещениците, нито левитите познават Исус, Божият Син. В този откъс от евангелието виждаме действието на Светият Дух, Който открива на Йоан, „Те не познават Йехова, Господа, Бог.“. Йоан вижда това нещо в живота на изпратените от свещениците и левитите, фарисеи и им го казал ясно. Исус вече бил сред тях, стоял сред тях, но те не Го познавали. Това е тъжна история, скъпи приятели. Бог изпрати Синът Си на Земята, Той е живял сред всички онези хора от онова време, но хората тогава, както и днес са заинтересовани повече от пари, власт, знание и прочие, отколкото от любовта, вярата, мирът и праведността, които идват от Бога. Заслепени от всички материални неща, като положение и т.н. израелтяните виждали Исус всеки ден, виждали добрите Му дела и поведение, но за човеците от този свят, това било нищо, бих добавил че и днес се случва нещо подобно, нали?... Но нека да продължим нататък.

Три неща добавя Йоан Кръстител към свидетелството си за Христос. Първо, че Той ще дойдел след него, тоест че идвал. Второто е, че Христос е съществувал преди Йоан Кръстител да се е родил. От Писанията знаем, че шест месеца преди Христос да бе заченат от Светият Дух в утробата на Мария, ангел Гавраил в храма казал на бащата, на Йоан Кръстител, че жена му Елисавета щяла да зачене син и да го наименували Йоан, защото той щял да приготви пътя пред Месията, Христос. Това означава, че Йоан Кръстител казвал на изпратените фарисеи, че Христос е съществувал преди той да бил заченат от баща му, Захария.

Всички знаем или поне сме чули за святият живот на Йоан Кръстител, как живеел от момче в пустинята, не влизал в градовете и селата, хранел се с вид скакалци и див мед а облеклото му било от камилска кожа, и кожен колан. Не бил пил никога спиртна напитка и все пак Писанията говорят, че казвали хората за него че бил луд, обладан от демон. Този човек, Йоан, след като бил кръстил цял Израел, бил обезглавен поради това, че продължавал да говори Божиите святи принципи как да се живее. Това е накратко и перифразирано. С това искам да кажа, че третото нещо което Йоан казва за Христос било, че той самият, въпреки святият живот който водел, НЕ БИЛ ДОСТОЕН ДА РАЗВЪРЖЕ РЕМЪКА НА САНДАЛИТЕ, НА БОЖИЯТ СИН, ХРИСТОС.

Скъпи приятели, ако този свят човек на Бога, който Бог определил да приготви пътя за Господ Исус не бил достоен, искам да ви заявя, че никой човек не е достоен за това дребно в нашите очи нещо. Божият Святи Дух знае най-добре, че достойни хора след Адам и Ева не съществуват. Достоен е само човек роден в Божието Царство, тоест от Светият Дух. Бог не желае обаче хората да са недостойни, но не иска и да се самозаблуждават, че имат право на каквото и да било от Бога. Въпреки всичко, Бог желае да ни направи достойни за всяко добро нещо от Него. Естествено, видяхме че достоен човек не е дори Йоан Кръстител, но БЛАГАТА ВЕСТ е, че ВСЕКИ приел Господ Исус, за личен Господ и Спасител вече е достоен поради жертвата на Христовият Кръст. Точно това стана на кръста, Христос взе нашето недостойнство и ни даде даром чрез Неговото дело, Неговото достойнство, така че днес може да застанем пред Бог с радост и достойнство в сърцата ни, че поради Кръста, ние сме направени завинаги достойни пред Бог, не заради нас, но заради Господ Исус.

Нека скъпи приятели да се поучим от думите и живота на Йоан Кръстител, той не насочваше хората в друга посока освен в Пътят, Христос. Тоест да насочим погледа си към Господ Исус и да Го опознаем, такъв какъвто е. В това отношение евангелията са добра и здрава основа, но и в молитва, тоест лична връзка с Господа, човек може да Го познава ЛИЧНО. А от това, по-хубаво няма. Едно е да познаваме човек, за когото четем. Съвсем РАЗЛИЧНО е да познаваме някой, с когото общуваме всеки ден. Бог, скъпи приятели желае да общува с вас, желае да Го познавате лично, Той обича да е със Своите деца повече от колкото може да си представим. Може да се каже, че щом предаде Христос на ужасни страдания за нас, Самият Бог да страда за нас, сами си направете извода, колко много Бог желае да сме с Него в МОЛИТВА. Ако някой не знае, молитвата не е предварително записано нещо, но разговор с Бог „на четири очи“ и най-добре на усамотено място.

Това, което аз виждам като най-голямо и важно нещо в този пасаж е ДА ПОЗНАВАМЕ ГОСПОД ИСУС, за това ето и молитва с която да се помолите:
Небесни Татко, благодаря Ти за Господ Исус. Моля Те в името на Исус да ме научиш как да общувам с Теб, с Исус и със Святият Ти Дух, Който Си изпратил тук сред нас, днес. Благодаря Ти, че мога да Те познавам лично. Благодаря Ти че толкова много ме обичаш, че за мен наказа Своят Син Исус за моите грехове, поради любовта Ти към всички нас. Благодаря Ти, че ти се грижиш за мен и домът ми. Моля Те да ми помогнеш да познавам Господ Исус и това да ми даде сили, да живея според Твоята воля в този свят. Благодаря Ти за всичко това в името на Господ Исус Христос, амин.“