вторник, 20 декември 2016 г.

"Сестра си ми!"


"Тя стои по върха на високите места край пътя, на кръстопътя; прогласява при портите, при входа на града, при входа на вратите: Към вас, хора, викам и гласът ми е към човешките синове. Послушайте, защото ще говоря хубави неща и ще отворя устните си да произнеса правото. Защото мъдростта е по-добра от скъпоценни камъни и всичко желателно не се сравнява с нея. Аз, мъдростта, обитавам с благоразумието и издирвам знание на умни мисли. Чрез мене царете царуват и началниците узаконяват правда. Чрез мене князете началстват, също и големците, и всички земни съдии. Богатството и славата са с мене. Да! Трайният имот и правдата. Плодовете ми са по-добри от злато, даже от най-чисто злато, и приходът от мен – от избрано сребро. за да направя да наследят имот тези, които ме обичат, и за да напълня съкровищницата им. Господ ме имаше в начало на пътя Си, като първо от древните Си дела. От вечността бях поставена, от начало, преди създаването на земята. Родих се, когато не съществуваха бездните, когато нямаше извори, пълни с вода. Преди да се поставят планините, преди хълмовете – аз бях родена, докато Господ още не беше направил земята, нито полетата, нито първите буци пръст на света. Когато приготвяше небето, аз бях там; когато разпростираше свод над лицето на бездната, когато закрепваше облаците горе, когато усилваше изворите на бездната, когато налагаше закона Си на морето, така че водите да не престъпват повелението Му, когато нареждаше основите на земята, тогава аз бях при Него като майсторски работник и всеки ден се наслаждавах, веселях се винаги пред Него. Радвах се на обитаемата Му земя и насладата ми беше с човешки синове."
Притчи 8:2‭-‬4‭, ‬6‭, ‬11‭-‬12‭, ‬15‭-‬16‭, ‬18‭-‬19‭, ‬21‭-‬31

"Главното е мъдростта; затова придобивай мъдрост; и при всичко, което си придобил, прибавяй разум. Въздигай я и тя ще те въздигне; когато я прегърнеш, ще ти донесе слава. Ще положи на главата ти красив венец. Ще ти даде славна корона."
Притчи 4:7‭-‬9

"Блажен онзи човек, който е намерил мъдрост, и човек, който е придобил разум, защото търговията с нея е по-изгодна от търговията със сребро и печалбата от нея – по-скъпа от чисто злато. Тя е по-скъпоценна от безценни камъни и нищо, което би пожелал ти, не се сравнява с нея. Дългоденствие е в десницата ѝ и в левицата ѝ – богатство и слава. Пътищата ѝ са пътища приятни и всичките ѝ пътеки – мир. Тя е дърво на живот за тези, които я прегръщат, и блажени са онези, които я държат. С мъдрост Господ основа земята, с разум утвърди небето. Чрез Неговото знание се разтвориха бездните и от облаците капе роса."
Притчи 3:13‭-‬20

"Кажи на мъдростта: Сестра си ми; и наречи разума роднина,"
Притчи 7:4

Не е ли интересно какво казва Библията за Мъдростта? Нарича я сестра!...
Ако сте прочели първият пасаж, значи вече сте открили, че първото от всичките Божи творения беше Мъдростта и Господ я нарича в женски род - сестра. Помислете за това как Библията нарича Мъдростта, не брат си ми а сестра! Мога само да си представям какво е да си Мъдростта, участваща в сътворението на всичко. Направо е прекрасно! 
Ако още не сте разбрали дали Мъдростта е жива, ще ви помогна като ви кажа, че както има духовни същества, като ангели и Божият Свят Дух, по същият начин и Мъдростта има живот от Бога! Чудесно! Прекрасно! Колко е Велик нашият Бог!

Апостол Яков 1:5 "Но ако на някого от вас не достига мъдрост, нека поиска от Бога, който дава на всички щедро и без да упреква, и ще му се даде."

Няма коментари:

Публикуване на коментар